Mitä tänään syötäisiin?

Klikkaa NAM (ruokalista)

10 SYYTÄ SYÖDÄ KOULURUOKAA

Tässä kymmenen hyvää syytä pitää lounastauko koulussa.
  1. Olet sen arvoinen! Kouluaterian tarjoaminen on lakisääteistä. Koulun velvollisuus on tukea lapsen tervettä kasvua. Käytä hyväksesi sinua varten tehty ateria. Olet sen arvoinen!
  2. Kouluruoka on ammattitaidolla tehtyä. Moni ehkä osaisi tehdä ihan hyvät eväät, mutta kouluruuan laadun takaavat ruoka-alan ammattilaiset. Kouluruokailussa on mahdollista saada monipuolinen ja terveellinen lounasruoka edullisesti!
  3. Kouluruoka maistuu! Kouluruoka tarjoaa vaihtelevan ruokalistan ja monipuolisia makuja. Kotona ei välttämättä tule syötyä samoja ruokia ja makuja kuin koulussa!
  4. Kolmannes päivän ravinnontarpeesta. Kouluruoka on monipuolista ja sen ravintosisältö on kohdallaan. Kouluruoka on suunniteltu täyttämään kolmanneksen oppilaan päivän ravinnontarpeesta.
  5. Hyvää energiaa. Kouluruuasta saa energiaa päivään. Monipuolinen lounas tukee oppimista ja keskittymistä sekä antaa voimia harrastuksiin koulun jälkeen.
  6. Tarpeellinen tauko. Kouluruokailu antaa aivoillesi hetken aikaa rauhoittua.
  7. Mukavaa seuraa ja ruokailun iloa. Ruokailun lomassa voi nauttia ystävien seurasta ja ruokailun ilosta.
  8. Syö yhdessä & menesty elämässä. Kouluruokailu tarjoaa myös eväitä kehittää keskustelutaitoja, käytöstapoja sekä kykyä tulla toimeen sääntöjen ja erilaisten ihmisten kanssa.
  9. Mitä muuta saisit samalla rahalla? Kouluruuan kokonaiskustannus (raaka-aineet + työ) on keskimäärin 1,5 €/oppilas. Koulussa sillä saa valmiin ja terveellisen aterian. Kioskilta tai kaupasta ei paljon samalla rahalla irtoa.
  10. Kouluruokailu edistää tasa-arvoa. Suomi aloitti kaikkien oppilaiden maksuttomat ateriat ensimmäisenä maana maailmassa vuonna 1943. Maailmalta matkustetaan tänne mallia ottamaan. Olkaamme ylpeitä terveyttä ja hyvinvointia tasa-arvoisesti jakavasta ”keksinnöstämme”.                                                                linkki: Ruokatieto.fi