Erilaiset tilaisuudet ja juhlat

Saadaksemme vaihtelua rutiineihin järjestetään koulussamme erilaisia tilaisuuksia ja juhlia. Ne on tarkoitettu oppilaille, opettajille ja henkilökunnalle yhdessä tai erikseen. Osa tilaisuuksista voi olla hyvinkin pienimuotoisia, osa perinteisiä ja koko koulun väkeä koskevia. Näistä mainittakoon joulu- ja kevätjuhla sekä itsenäisyyspäivätapahtuma. Myös vanhemmat ovat tervetulleita juhliin. Lisäksi osa tilaisuuksista ja juhlista järjestetään yhdessä Karjaan lukion kanssa.

Liikunta- ja urheilutapahtumat

Pyrimme tukemaan oppilaiden liikuntaharrastusta koulun puitteissa. Osallistumme mahdollisuuksien mukaan Koululiikuntaliiton järjestämään kilpailutoimintaan yksilö- ja joukkuelajeissa.

Koulussamme voidaan järjestää erilaisia kilpailuja, joista mainittakoon yleisurheilu- ja hiihtokilpailut. Myös luokkien välisiä kilpailuja voidaan järjestää esimerkiksi salibandyssa tai pesäpallossa. Lukuvuoden aikana järjestetään liikuntatapahtumia, joista mainittakoon maastojuoksu-korvapuusti –iltapäivä ja Lepinjärven lenkki merkittävine oheistapahtumineen.

Myös opettajien ja henkilökunnan liikuntaharrastuksia pyritään tukemaan koulun puitteissa.

Muut tapahtumat

Uudet seitsemäsluokkalaiset tulevat viidestä alakoulusta. Tutustumisen helpottamiseksi heille pyritään syksyisin järjestämään yhdessä yhteistyötahojemme kanssa ns. Grantorp –päivä. Yksityiskohdat sovitaan vuosittain opettajainkokouksessa.

Yhdeksäsluokkalaisille voidaan järjestetään yhteiskuntaoppiin painottuva kulttuuriretki pääkaupunkiseudulle. Samoin heille pidetään koulun päättymisen kunniaksi kahvitilaisuus kevään viimeisellä viikolla.

Toukokuussa voidaan järjestää oppilastöiden kevätnäyttely tai konsertti, joka on avoin myös yleisölle. Tarkemmat yksityiskohdat sovitaan opettajainkokouksessa.